Fredagskväll och jag lägger c-uppsatasen åt sidan!

De senaste veckorna har hela min tillvaro bestått av c-uppsatsen, tidig morgon till sen eftermiddag!  Att äta, träna, njuta av solen, att ta hand om mig själv, jaa det har liksom kommit i andra hand. 

Igår bestämmde jag mig för att, jag idag skulle ha en "ta-hand-om-mig-själv-kväll"!
Emil fick sova borta, jag ville njut av mitt egna trevliga sällskap :)

Schemat för kvällen;

Jag började med att träna aerobic 1 timma. Jag har aldrig tränat det förut, det var verkligen jätteroligt!


Efter träningen väntade helkroppsrenovering. Färga håret, raka benen och djuprengörande ansiktsmask! 



  

Resultatet av hårfärgningen blev dock inte som väntat.
Jag hade rött hår innan (bilden till vänster),
Färgen hette chocklad/chili (bilden i mitten)
och mitt hår blev till slut väldigt mörkbrund (bilden till höger)
hmm?


Nåväl, efter helkroppsrenoveringen fixade jag ihop lite middag;
1 avakado
2 msk creme fraiche
Fetaost
Lite finhackad rödlök
färsk basilika (från min egna lilla fönsterodling)
toppad med olivolja (äkta från Italien)
Havssalt och lite citron

MmmMmmm!!!! Så gott!!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Meeeen imorgonbitti är det dags igen! Snart bara 1 vecka kvar tills c-uppsatsen ska lämnas in,
nu kör vi på som faaaan! Så här ser min tillvaro i skolan:

   
80 sidor transkriberat material...                               Lunch äter vi framför datorn....

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jag vill bara avsluta med att visa en bild på vad jag åt på min och Emils 5-årsdag.
Vi åt på Beirut Seller, en libanesisk restaurang här i Eskilstuna. Jag beställde in massa 
smårätter och njöt av dolma, smördegs-ostrullar, grillad halloumi (ost) samt spenatpiroger! Mycket gott och en jättetrevlig och lugn restaurang, det kan jag rekomendera!
Emil åt grillad fläskfilé med klyftpotatis och bäärnee (bearnaisesås).
En lyckad kväll att fira lyckliga (för det mesta) 5 år!


Nu ska jag sova själv i den stora sängen, sköönt, men imorgon vill jag ha tillbaka min sambo igen ;)

Sov gott alla vänner!

*Jacque*

Kommentarer
Postat av: shabbi

go go hälsosamma liv!=) jag började med hårdhandskarna idag också!!.. den där libanesiska resturangen var verkligen något jag bör testa efter min "detox" vecka, såg jättelyxigt ut.

2011-05-20 @ 23:04:53
Postat av: Jacque

Ja, det var verkligen jättegott! Middag där och en grillkväll på Marys ska vi boka in i sommar! Hoppas du har en fin kväll vännen, saknar dig, hörs snart!

2011-05-20 @ 23:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0