Mera fisk! Hajmal i tomatsås. MmmMmm

Jag älskar fisk! Jag hittade hajmal/pangasius i frysen och visste inte riktigt vad jag skulle hitta på. Jag tog det jag hade hemma och det blev jättegott!
Detta recept rekomenderar jag till personer som inte är jätteförtjusta i den typiska fisksmaken och jag tror att barn skulle gilla denna fiskrätt!


Det här behöver du (4 pers):

4 styckfrysta hajmalsfileér på mellan 120-220 g. (Det går även bra att använda torsk)
1 gullök
2-3 dl krossade tomater (350g)
2 msk tomatpuré
2-3 dl creme fraiche
Broccoli
2 färska röda paprikor


Kryddor
Ta det du har hemma och tycker om!
Jag använde mig av, örtsalt, lite svartpeppar, dragon (jättegott), paprikapulver, lite chilipeppar


Gör så här:

Låt fisken tina en aning. Det är lättare att skära fisken om den är lite fryst.
Finhacka löken och fräs den lätt i lite olja. Tillsätt de krossade tommaterna, tomatpurén samt creme fraiche.
Skär fisken i kuber. Lägg ner fisken i tomatsåsen. Tillsätt kryddorna. Låt stå och puttra i ca 20 minuter tills fisken blivit helt vit.
Skär paprikorna i stavar och servera med broccoli som kokats i ca 7-10 minuter i lätt saltat vatten.
*****Smaklig måltid!*****

Tillsist vill jag bara visa mina små odlingar som stortrivs i köksfönstret.
Tomatplanta (från svärmor), basilika, och ett litet mysterium :o)
*Jacque*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0